Posts tonen met het label Restauranttips. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Restauranttips. Alle posts tonen

woensdag 27 oktober 2010

Biologisch restaurant Deeg in Utrecht

Oeh, het is al erg lang geleden dat ik iets geplaatst heb op m'n blog. Snel de schade inhalen!




Vanavond gaan G. en ik eten bij Restaurant Deeg in Utrecht. In januari hebben we al eens gegeten bij dit restaurant. Het was toen HEERLIJK! Alle gerechten worden met biologische producten gemaakt. Dit zijn vaak producten die bij het seizoen horen. Vaak gebruikt men ook 'vergeten' groenten (wie heeft er weleens aardperen gegeten?). Het wisselende driegangenmenu is een aanrader. Je krijgt vooraf een amuse (vorige keer: soepje) en heerlijk brood. Daarna mag je drie voorgerechten uitkiezen die op een mooi bord geserveerd worden. Het hoofdgerecht bestaat uit vlees, vis of iets vegetarisch. Het toetje is een keuze tussen een combinatie van zoete gerechten of biologische kazen. Naast het lekkere eten was de bediening ook erg goed! De inrichting is leuk, niet te formeel maar ook niet te shabby.

Kortom: dit restaurant is een echte aanrader!

NB: Er is ook genoeg keuze voor vegetariërs, bij alle gangen!


restaurant deeg
lange nieuwstraat 71
3512 pe utrecht
0302331104

zeven dagen per week geopend vanaf 17.30 uur


zondag 5 september 2010

Indiaas restaurant Mamta in Harderwijk

Eens in de zoveel tijd bevinden G. en ik ons in Harderwijk. We gaan dan 's avonds vaak eten bij één van de vele goede restaurants die Harderwijk (gek genoeg) rijk is. Vanavond zijn we weer eens bij Mamta gaan eten, een Indiaas restaurant in de Bruggestraat. Een echte aanrader! Alle gerechten zijn lekker, wat we ook proberen! Ook voor vegetariërs is er genoeg keuze. De prijzen zijn erg laag, waardoor je veel gerechtjes kunt uitproberen. We sluiten de avond altijd af met een heerlijke mango lassi, een drank van yoghurt en mango.

Mamta
Bruggestraat 5
3841 CM Harderwijk
www.mamta.nl

Mijn versie van de mango lassi (bijna net zo lekker als bij Mamta)

Ingrediënten:

1 verse mango, geschild en in stukken
500 ml volle (biologische) yoghurt
honing

Bereidingswijze:

Gooi de boel in een blender en klaar! Hoe meer honing, hoe zoeter de lassi...