Afgelopen vrijdag hadden we familie te eten. We hebben onze gasten een simpel Italiaans driegangenmenu voorgeschoteld. Eenvoudig, maar wel erg delizioso!
Het menu:
Pittige linzensoep met rucola
***
Linguine all’arrabbiata (met gegrilde aubergines)
Komkommer in een dip van komkommervruchtvlees, limoen en honing
***
Panna cotta met warme frambozen
***
Het is me eindelijk gelukt om een goede panna cotta te serveren. Hierbij het recept.
Panna cotta (Italiaanse vanillepudding) met warme frambozen
Ingrediënten (voor 4 personen):
2 bekers slagroom à 250 ml
1 vanillestokje
50 gram suiker
3 gelatineblaadjes
200 gram frambozen (diepvries of vers)
Bereidingswijze:
1. Verwarm de slagroom in een (steel)pannetje gedurende 10 minuten. Voeg het opengesneden vanillestokje en 50 gram suiker toe. Zorg ervoor dat het geheel niet gaat koken!
2. Week intussen de gelatine in koud water. Knijp na 5 minuten de gelatine uit.
3. Haal het pannetje slagroom van het vuur. Los de gelatine hierin op.
4. Giet het mengsel in 4 puddingvormpjes of bakjes. Laat minstens 4 uur opstijven in de koelkast.
De frambozensaus:
1. Leg de frambozen in een ovenvaste schaal met wat suiker en een scheut water. Verwarm 5 minuten op 180 graden.
2. Giet de frambozen met het sap over de inmiddels hard geworden puddinkjes.
Opmerkingen:
- Het vanillestokje geeft de pudding een leuk stippeleffect
- De panna cotta moet niet te stijf zijn, maar ook niet te zacht...
Buon appetito!
Weblog met recepten, restauranttips en andere dingen die met eten te maken hebben...
maandag 6 september 2010
zondag 5 september 2010
Indiaas restaurant Mamta in Harderwijk
Eens in de zoveel tijd bevinden G. en ik ons in Harderwijk. We gaan dan 's avonds vaak eten bij één van de vele goede restaurants die Harderwijk (gek genoeg) rijk is. Vanavond zijn we weer eens bij Mamta gaan eten, een Indiaas restaurant in de Bruggestraat. Een echte aanrader! Alle gerechten zijn lekker, wat we ook proberen! Ook voor vegetariërs is er genoeg keuze. De prijzen zijn erg laag, waardoor je veel gerechtjes kunt uitproberen. We sluiten de avond altijd af met een heerlijke mango lassi, een drank van yoghurt en mango.
Mamta
Bruggestraat 5
3841 CM Harderwijk
www.mamta.nl
Mijn versie van de mango lassi (bijna net zo lekker als bij Mamta)
Ingrediënten:
1 verse mango, geschild en in stukken
500 ml volle (biologische) yoghurt
honing
Bereidingswijze:
Gooi de boel in een blender en klaar! Hoe meer honing, hoe zoeter de lassi...
Mamta
Bruggestraat 5
3841 CM Harderwijk
www.mamta.nl
Mijn versie van de mango lassi (bijna net zo lekker als bij Mamta)
Ingrediënten:
1 verse mango, geschild en in stukken
500 ml volle (biologische) yoghurt
honing
Bereidingswijze:
Gooi de boel in een blender en klaar! Hoe meer honing, hoe zoeter de lassi...
vrijdag 3 september 2010
Welkom bij La cuisine de Renee!
Bonjour!
Welkom op La cuisine de Renee! Ik zet op dit weblog recepten, restauranttips en andere eetdingen.
Veel plezier,
Renee
Welkom op La cuisine de Renee! Ik zet op dit weblog recepten, restauranttips en andere eetdingen.
Veel plezier,
Renee
Abonneren op:
Posts (Atom)